Lloc: Facultat de Psicologia, UB
Edifici de Ponent
Pg de la Vall d'Hebron 171
Campus Mundet, Barcelona
Jornada gratuïta prèvia inscripció a: edusost@edusost.cat
PROGRAMA
9:30 – 9:45 Obertura a càrrec del Sr. Joan Roca, Director General de Recerca
del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de
Catalunya i el Dr. Enric Pol, Director de la Xarxa de Recerca en Educació per a
la Sostenibilitat.
9:45 – 10:30 Presentació Acords de Bonn a càrrec de Sra. Sara Batet,
Centre UNESCO de Catalunya
10:30 -11:00 Presentació projectes Xarxa de Recerca en Educació per a la
Sostenibilitat: “Les competències en sostenibilitat a la Universitat” a càrrec del
Dr. Jordi Segalàs i “Banc de recursos pedagògics en educació per a la
Sostenibilitat” a càrrec del Dr. Antoni Grau.
11:00 – 11:30 Pausa cafè
11:30 – 13:30 Presentació de recerques en sessions paral·leles:
Sessió Educació per a la Sostenibilitat en l'educació formal
Coordinació: Dra. Mercè Junyent
Lídia Ochoa i Anna M. Geli; Girona, ciutat llavor de ciència. Una anàlisi en clau
de sostenibilitat
Josep Bonil i Mercè Junyent; "Cartografia de la recerca en educació per a la
sostenbilitat del grup Complex"
Marta Gual, Josep Bonil; Estudi de les argumentacions d'alumnat de secundària
que realitza un taller didàctic amb eix temàtic el comerç just.
Marta Gual, Josep Bonil; Anàlisi del pensament causal des d'una perspectiva
complexa en equips educatius i alumnat de secundària. Aplicació d'un Crèdit de
Síntesi amb la temàtica d'una auditoria ambiental
Maia Querol, Josep Bonil, Rosa M. Pujol; L'educació del consum, una via
d'educació per la sostenibiltiat: concepcions del professorat que visita l'Escola
del Consum de Catalunya.
Neus Banqué, Josep Bonil; Com entenen els membres d'un equip educatiu el
paper que tenen les emocions en els processos d'e-a vinculats a l'Educació del
Consum
Sessió Educació per a la Sostenibilitat en l'educació no formal
Coordinació: Dra. Mª Teresa Escales
Juanita Zorrilla; Diàgnosi dels centres d'educació ambiental a Espanya: Bases
per un centre de Recursos Ambientals a Viladecans.
Rosa M. Pujol, Roser Badia, Marc Fabregat, Rosa M. Garcia; Ús del Model
Sistémic Complex com a eina d'anàlisi i reflexió: el cas dels camps
d'aprenentatge.
Marija Bozic, M.T.Escalas; Arte en sitios comunes. Una manera de educar sobre
la sostenibilidad
Isabel Ruiz Mallén; Educació ambiental i participació: un programa d'educació
ambiental dissenyat amb i pels joves d'una comunitat indígena i forestal
mexicana
Rosa M. Pujol, Laia Capdevila; Diagnòstic i perspectives d’un projecte col·lectiu
en un espai verd públic de la ciutat de Barcelona
Rosa M. Medir i Marc Marí; L'avaluació de l'educació per a la sostenibilitat a
través del programa "Del Mar als Cims"
Rosa M. Pujol, Marta Fonolleda; Representacions socials dels problemes de
mobilitat. una anàlisi utilitzant els mapes de Thagard
Sessió Universitats: Competències en sostenibilitat
Coordinació: Dr. Jordi Segalàs
A.Carolina Cortés, Pere Busquets; Procesos Educativos para una Cultura de la
Sostenibilidad desarrollados desde la Universidad desde dos perspectivas:
Estudiantes y Docentes.
Tilló, T., Castelló, J., García, P., Durán, H. Gold, G.; Proposta de competències
en educació per a la sostenibilitat en la Formació de Mestres
Pep Lobera; "La sostenibilitat activa des de l'aprenentatge de la tecnologia"
Coderch, J. , Marquilles, P. , Oró, I.; "Competències en sostenibilitat al nou pla
d'estudis de la FPCEE Blanquerna (URL)"
Toni Grau; Model matemàtic per a la sostenibilitat a la universitat
Jordi Segalàs; Educació d'enginyeria per un futur sostenible
Sessió Universitats: Recerca en Educació per a la Sostenibilitat
Coordinació: Dr. Enric Pol
Mercè Guilera, Rosa M. Pujol, Mariona Espinet; Formació permanent de mestres
en Educació Ambiental en Xarxa: anàlisi del contrast i creació de perfils en un
context multicultural
Genina Calafell, Josep Bonil, Rosa M. Pujol; El diàleg disciplinar com a via
d’ambientalització curricular en l’assignatura de didàctica de les ciències
experimentals
Castelló, J., García, P., Durán, H., Gold, G., Tilló, T.; Concepcions dels alumnes
de Magisteri de la UB sobre desenvolupament sostenible: Residus
Durán, H., Gold, G., Castelló, J., García, P., Tilló, T.; Concepcions dels
estudiants de Magisteri de la UB sobre desenvolupament sostenible: L'aigua
Enric Pol; Disrupció en l'Educació per a la Sostenibilitat, mostra universitat
Sessió Sensibilització social i prevenció de residus
Coordinació: Dr. Tomeu Vidal
Gonzalo Pocoví; Determinació del sostre de tractament de FORM mitjançant
compostatge no industrial a l’AMB
Daniel Isabal; Reducción de la fracción resto en la gestión municipal de
Residuos Urbanos: aportación de la psicología social ambiental
Maria del Mar Rigo i Fernando Pinós; "Les ordenances fiscals i les cooperatives
de consum com a eines per potenciar la minimització de residus domiciliaris".
Marina Romeo, Tomeu Vidal, Olga Villacampa i Montse Yepes; Actituds i
conducta de separació de la fracció orgànica. Un estudi als barris de La Salut i
Can Claris (Badalona).
Amaya Pou; Avaluació de la campanya de promoció i educació ambiental “Jo ja
reciclo la matèria orgànica, i tu?”
13:30 – 14:00 Cloenda a càrrec de Sr. Francesc Ximeno, Director General de
Polítiques Ambientals i Sostenibilitat, Departament de Medi Ambient
Lloc: Facultat de Psicologia, UB
Edifici de Ponent
Pg de la Vall d'Hebron 171
Campus Mundet, Barcelona
Jornada gratuïta prèvia inscripció a: edusost@edusost.cat
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada